Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Historyczny moment na nowych mostach we Wrocławiu. Testy obciążeniowe na Alei Wielkiej Wyspy

Wideo
od 16 lat
W czwartek (27 lipca) od rana trwały testy obciążeniowe 700-metrowego mostu Olimpijskiego nad Odrą w Alei Wielkiej Wyspy. Wieczorem próby ruszą także na drugim moście tej trasy, 350-metrowym moście Wilczy Kąt. To historyczny moment, który zwiastuje coraz bliższy koniec budowy Alei Wielkiej Wyspy.

Próby obciążeniowe mostów nad Odrą i Oławą na AWW

Mosty nad Odrą oraz Oławą są niezbędne, aby przejechać od strony ul. Krakowskiej i al. Armii Krajowej w kierunku Sępolna i Biskupina. Oba zostały poddane ekstremalnym obciążeniom: most Olimpijski nad Odrą 16 samochodami ciężarowymi z ładunkiem. Waga jednego z nich to 32 tony, czyli w sumie 512 ton obciążenia. Natomiast na most Wilczy Kąt nad Oławą wieczorem wjedzie 12 samochodów o tej samej wadze, czyli łącznie 384 tony. Co ciekawe, budowa konstrukcji obu mostów była konsultowana z wojskiem, aby mogły wytrzymać obciążenie czołgów. Można spodziewać się więc, że dzisiejsze próby wypadną pomyślnie.

- Próby obciążeniowe ten obiekt na pewno wytrzyma. Co jednak jest ważne, na Alei Wielkiej Wyspy nie będzie sytuacji, że będzie 16 samochodów ciężarowych, bo docelowo samochody ciężarowe nie będą po niej jeździć. Będą jeździć śmieciarki i autobusy komunikacji miejskiej. Taka sytuacja jak dzisiejsza, jest więc w praktyce niemożliwa – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Zobacz też:

Testy obciążeniowe przeprowadzane są, aby sprawdzić jaki wpływ ciężar ma na nową konstrukcję mostu. Pokazują, w jaki sposób obiekt ugina się, przemieszcza oraz jak ciężar oddziałuje bezpośrednio na płyty pomostowe. Po pozytywnych wynikach będzie można wydać odpowiednie zgody i przejść do odbiorów. To także czas na ewentualne poprawki.

Aleja Wielkiej Wyspy zostanie otwarta w IV kwartale 2023 r.

- Do tego czasu mosty muszą uzyskać wszelkiego rodzaju procedury związane z pozwoleniem na użytkowanie – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Koszt inwestycji wzrósł, dzisiaj wynosi około 250 mln zł. Zupełnie nowa trasa o długości 3,4 km przebiega od węzła na alei Armii Krajowej, następnie nowym śladem, nad ulicą Wilczą, rzeką Oławą, wiaduktem nad ulicą Międzyrzecką i Odrą. Aleja krzyżuje się z ulicą Olszewskiego, Dembowskiego i skończy się na skrzyżowaniu ulicy Mickiewicza z aleją Paderewskiego.

Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Historyczny moment na nowych mostach we Wrocławiu. Testy obciążeniowe na Alei Wielkiej Wyspy - Gazeta Wrocławska

Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto